Albert Bierstadt
Albert Bierstadt's Oil Paintings
Albert Bierstadt Museum
Jan 8, 1830 - Feb 18, 1902. German-American painter.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  

Bierstadt.org, welcome & enjoy!
Albert Bierstadt.org
 

ulrica fredrica pasch
gustaf adolf taube

ID: 68606

ulrica fredrica pasch gustaf adolf taube
Go Back!



ulrica fredrica pasch gustaf adolf taube


Go Back!


 

ulrica fredrica pasch

Ulrika Fredrika Pasch, född 10 juli 1735 i Stockholm, död 2 april 1796, var en svensk konstnär. Hon var dotter till konstnären Lorens Pasch d.ä. och Anna Helena Beckamn, syster till konstnären Lorens Pasch d.y. och brorsdotter till konstnären Johan Pasch. Ulrika Pasch började måla 1756 men hade tidigt tillsammans med sin bror fått undervisning av fadern. Hon blev hushållerska åt en släkting, men målade på fritiden. Under en tioårsperiod försörjde hon sin pappa och syster som professionell porträttmålare i Stockholm innan hennes bror återvände från sina studier utomlands 1766, då de började arbeta tillsammans. Deras samarbete beskrivs som harmoniskt och de valdes båda in i konstakademien 1773. Hon var inte den första kvinnan som valdes in i akademin, men hon var den första kvinnliga yrkeskonstnären som blev vald. Hon ska ha målat detaljerna på broderns tavlor, som klädesdetaljer och liknande. Ulrika hade en framgångsrik karriär och målade ofta porträtt av kungafamiljen och hovet. Hon ansökte dock upprepade gånger förgäves för en pension. Systern Helena Lovisa (1744-96) hushållade åt sina syskon. Trots att det sägs att hon själv var en ödmjuk person som aldrig framhävde sitt arbete, så är hon en av få kända självförsörjande kvinnliga yrkeskonstnärer i Skandinavien före artonhundratalet.  Related Paintings of ulrica fredrica pasch :. | hedvig ulrika hedengran | ulrica fredrica pasch | jean gabriel l estrade | catharina charlotta wilbelmsson | carl axel trolle-wachtmeister |
Related Artists:
Margaret Collyer
British, -1910
Osbert, Alphonse
French Symbolist Painter, 1857-1939 French painter. He studied at the Ecole des Beaux-Arts and in the studios of Henri Lehmann, Fernand Cormon and L?on Bonnat. His Salon entry in 1880, Portrait of M. O. (untraced), reflected his early attraction to the realist tradition of Spanish 17th-century painting. The impact of Impressionism encouraged him to lighten his palette and paint landscapes en plein air, such as In the Fields of Eragny (1888; Paris, Y. Osbert priv. col.). By the end of the 1880s he had cultivated the friendship of several Symbolist poets and the painter Puvis de Chavannes, which caused him to forsake his naturalistic approach and to adopt the aesthetic idealism of poetic painting. Abandoning subjects drawn from daily life, Osbert aimed to convey inner visions and developed a set of pictorial symbols. Inspired by Puvis, he simplified landscape forms, which served as backgrounds for static, isolated figures dissolved in mysterious light. A pointillist technique, borrowed from Seurat, a friend from Lehmann's studio, dematerialized forms and added luminosity. However, Osbert eschewed the Divisionists' full range of hues in his choice of blues, violets, yellows and silvery green. Osbert's mysticism is seen in his large painting Vision
Jan Hendrik Weissenbruch
painted Milking cows underneath the willows in






Albert Bierstadt
All the Albert Bierstadt's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved